CAMPRO ENGINE
CamPro Engine
Dibangunkan dalam perkongsian dengan Lotus Engineering, enjin ini membenarkan PROTON kemerdekaan reka bentuk kenderaan lengkap. Teknologi enjin perkembangannya menghasilkan penggunaan minyak rendah, tetapi memberi pesat, sambutan kuasa tinggi , dan juga boleh dihasilkan menjalankan pada bahan api alternatif.
Ia mewakili kejuruteraan powertrain bertaraf dunia benar , dan satu revolusi langkah ke hadapan dalam enjin mengeluarkan, dengan keluaran-keluaran toksik rendah, tahap-tahap bunyi yang rendah dan paling penting, penyenggaraan sangat ekonomi dengan waktu rehat perkhidmatan lama.
Objektif-objektif Reka Bentuk Utama:
- Menjimatkan ruang melintang timur barat pemasangan enjin arah
- Direka bentuk untuk umur panjang sekurang-kurangnya 10 tahun atau 250,000 km
- Persembahan terbaik dalam kelas
- Kelonggaran untuk menggunakan teknologi akan datang (CPS & NGV)
- 80% boleh diguna semula bertemu 2005 keperluan
- Mematuhi kepada keperluan perundangan sebaran kotoran kereta akan datang
Ciri-ciri Rekaan Unik CamPro- Direka bentuk untuk umur panjang sekurang-kurangnya 10 tahun atau 250,000 km
- Persembahan terbaik dalam kelas
- Kelonggaran untuk menggunakan teknologi akan datang (CPS & NGV)
- 80% boleh diguna semula bertemu 2005 keperluan
- Mematuhi kepada keperluan perundangan sebaran kotoran kereta akan datang
Rekabentuk Enjin Bermodul - Common Cylinder, Omboh, Aci Sesondol.
Mereka Protected untuk masa depan Combustion Technology (AVT),
Teknologi Prestasi (CDA & CPS), Low Emission (DI-NGV, Diesel.)
Teknologi CamPro CPS Engine (CPS & VIM)
Enjin CamPro menggunakan dua teknologi bijak memberi kuasa tinggi dan respons cepat, manakala memelihara penggunaan minyak rendah. Pensuisan Profil Sesondol (CPS) dan Variable Intake Manifold (VIM) teknologi.
Bersama, teknologi-teknologi ini menyediakan terbaik kedua-dua dunia, pada dasarnya bergabung ciri-ciri terbaik dua enjin berbeza dalam satu pakej yang padat. Pengurangan biasa dalam tork puncak disebabkan oleh pemacu roda High Lift diperbetulkan oleh Long Runner. Pelari pendek bekerja dengan pemacu roda lif tinggi untuk lagu semula enjin dan menjana lebih banyak kuasa di kelajuan tinggi
Enjin CamPro menggunakan dua teknologi bijak memberi kuasa tinggi dan respons cepat, manakala memelihara penggunaan minyak rendah. Pensuisan Profil Sesondol (CPS) dan Variable Intake Manifold (VIM) teknologi.
Bersama, teknologi-teknologi ini menyediakan terbaik kedua-dua dunia, pada dasarnya bergabung ciri-ciri terbaik dua enjin berbeza dalam satu pakej yang padat. Pengurangan biasa dalam tork puncak disebabkan oleh pemacu roda High Lift diperbetulkan oleh Long Runner. Pelari pendek bekerja dengan pemacu roda lif tinggi untuk lagu semula enjin dan menjana lebih banyak kuasa di kelajuan tinggi
1.6L CPS & 1.6L CamPro Torque Curve Comparison
1.6L CPS & 1.6L CamPro Power Curve Comparison
|
|
| ||||
VALVE MECHANISM | 16-Valve DOHC | 16-Valve DOHC | 16-Valve CPS DOHC | |||
TOTAL DISPLACEMENT | 1322cc | 1597cc | 1597cc | |||
BORE | 76mm | 76mm | 76mm | |||
STROKE | 73.4mm | 88mm | 88mm | |||
MAX OUTPUT (kW/rpm) | 70/6000 | 82/6000 | 93/6500 | |||
MAX TORQUE (nm/rpm) | 120/4000 | 148/4000 | 150/4500 | |||
FUEL TYPE | Petrol | Petrol | Petrol |
No comments:
Post a Comment